Recenze: "Fanfikce, která dostala knižní podobu"

Rok vydání v ČR: 2012
Vydavatelství: Fragment
Originální název: Štěstí na dosah
Série: -
Počet stran: 220
Anotace:
Ireně se splní přání - společně se dvěma kamarádkami odlétá na prázdniny do vysněného Londýna. Města, ve kterém září spousta hvězd nejen na nebi… Irena v něm prožije svůj sen, lásku i smutek. Podaří se jí najít svoje štěstí?

Také jste někdy snily o klukovi z plakátu? Co byste dělaly, kdyby stál najednou před vámi?

Na hlavní hrdinku Irenu se usměje štěstí – má možnost letět do Londýna se svými dvěma kamarádkami. Najde skvělou práci ve Starbucksu, cvičí si angličtinu, dokonce se tu najde milý syn majitele domu, kde přespávají. A Ireně se splní sen – jednoho dne si u ní Harry, hvězda chlapecké skupiny, objedná pití. Dokonce se z nich stanou kamarádi, a když slyší, jaký má Irenka talent, snaží se jí protlačit do nahrávacího studia. Ale je u i kapela - a tím se všechno komplikuje.

Ze začátku se to zdálo být celkem tuctový příběh o dívce, která potká svého idola. Je to sice klišé, ale pořád se z toho dá vykouzlit nevšední příběh. Jenže autorka nechytla příležitost za pačesy, a co z toho vyšlo!: příběh se zamotává a místy nad tím koulíte očima, uvažování hlavní hrdinky je nelogické a místy naprosto zcestné. Sama hlavní hrdinka je bezchybná a tak trochu všeználek…  Pro mě všechno špatně.

Každému docvakne, že je knížka o 1D. Nemám nic proti této skupině, ale pochybuji, že se tak chovají normální náctiletí. Starší 15 let se u ní budou nudit, pro mladší je nevhodná, protože se v příběhu objevují „postelové scény“. Jediní, kdo si knížku užije, jsou fanoušci již zmíněné skupiny, popřípadě ti, kteří potřebují zabít čas.

Příběh je nelogický a špatně napsaný. Sloh desetiletého dítěte, neobratná spojení, krkolomné věty, divné popisy a nesmyslné kličky. Jaktože se s jedním vyspí hned a druhému dělá drahoty? A když padá letadlem, ještě stíhá zapisovat do svého deníčku?

Jak už jsem zmínila, Irenka, jak se často nechává oslovovat, je dokonalá. Umí zpívat, tančit, mluví plynně anglicky. Hned při prvním setkání si omotá Harryho kolem prstu, protože je strašně krásná. S každým vychází, každý by se s ní chtěl vyspat… Prostě dokonalost sama. To potvrzují i ostatní vypravěči příběhu, jenže když čtete jejich vyprávění, vypadají jako jeden člověk.

Závěrečné hodnocení: 0,5/5 hvězdiček

Tahle kniha patří k těm nejhorším knihám, které jsem v životě přečetla. Nevím, jestli nakladatelství knihu nevydalo jen kvůli tehdejší 1D mánii (a to si některá jména upravila – třeba Neill je Niall). Sice jsem někde viděla, že autorka zamýšlela knihu jako parodii, ale ani to nespraví můj dojem z knihy – tahle kniha patří k těm nejhorším knihám, které jsem kdy četla. Tu půlku dostala jen proto, že nemám nižší hodnocení.