úterý 11. dubna 2017

Fejeton: Mobil, nejlepší přítel člověka

Před rokem jsme měli za úkol napsat ve škole fejeton. Měla jsem z toho obavy, protože fejeton musí být vtipný a mít pointu. Musím uznat, že mi téma sedlo a že moje slohová práce nakonec dopadla na jedničku s dvěma hvězdičkami. 

Kvůli maturitní slohové práci jsme dostali naše slohovky domů. Byla jsem ráda, protože jsem si chtěla fejeton opsat a schovat do šuplíku k mým povedeným dílům. Není to dokonalé, ale myslím si, že tenhle fejeton patří k tomu nejlepšímu, co jsem kdy ve škole napsala. Posuďte sami:


Toto je textová zpráva typu ,,deníček". Byla napsána roku 2036. Děti se v této době rodily s mobilem v rukou, který jim plnohodnotně nahradil matku, a starší lidé umírali v momentě, kdy se jim nenávratně poškodila SIM karta:
Přišla jsem do kavárny včas, přesto jsem měla 3 zmeškané hovory a tisíc nepřečtených zpráv. Byla jsem ráda, že jsem si ráno dobila svůj mobilní účet, takže můžu studovat a nebýt o hladu.
Jakmile jsem se usadila v křesle a poslala SMS číšnici, kde jsem se zmínila, že jsem pravidelný zákazník, a proto bych si ze svého věrnostního konta vybrala 100 korun na kávu a zákusek, zapnula jsem Wi-Fi, abych mohla bez problémů používat své oblíbené aplikace (Ministerstvo mobilní bezpečnosti varovalo, že dochází k výpadku mobilních dat.)
Přesto jsem byla trochu smutná. Ráno se mi pokazila aplikace Budík, tím pádem jsem přišla pozdě na místo, kde se dala spustit aplikace Škola a moje máma musela psát dlouhou omluvnou SMS správci aplikace. Náladu mi nespravilo ani to, že zveřejnili podobu nového typu mobilu. Umí vařit, uklízet, vysávat, stlát poste, pohlídat děti a dokonce slouží jako domácí mazlíček.
Z přemýšlení mě vytrhla Monika: ,,Ahoj :-)!"
,,Ahoj :-)," odepsala a posadila na vedlejší židli. ,,Holky se ještě chvíli zdrží."
Mobil R-5589 přinesl moji objednávku a Monika využila situace, aby poslala SMS se svou objednávku.
,,Právě mi psala Alena, že její mobil se rozbil. Chápeš to, jak může žít bez svého miláčka a mít od firmy půjčený ten starý typ, který neumí psát domácí úkoly? Horší snad je mít protézu na psací ruce!" (poznámka autora: psací ruka je ta ruka, kterou se ťuká do mobilu.)
,, A teď si představ, že bychom tyhle věci neměli. Psát ručně je přece děsné!" odepsala jsem jí.
Přerušila nás textová zpráva od majitele podniku: ,,Dnes je nabíjení mobilu zdarma ke každé objednávce!"
,,Skvělé," napsaly jsem si zároveň s Monikou.
Ve chvíli, kdy jsem zapojily naše mobily do zásuvky, nastal výpadek proudu, mobilních dat... no, zkrátka blackout.
Poznámka vědeckého pracovníka: V této době lidé ani netušili, jak vypadá jejich partner, kamarádka, dítě,... Zkrátka a dobře, stačilo zapnout aplikaci Rodina a kamarádi, která vám našla nejvhodnější kandidáty.
Co se dělo v době zvané ,,Velký blackout", který trval 6 let, není známo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za okomentování! :-)

Poslední knižní recenze

Recenze: Sklady musí sedět