neděle 12. března 2017

Recenze: Sklady musí sedět

Mistr papírových kouzel (Mistr papírových kouzel, #1)Název: Mistr papírových kouzel
Autorka: Charlie N. Holmbergová
Rok vydání v ČR: 2016
Vydavatelství: Fragment
Originální název: The Paper Magician
Série:  Mistr papírových kouzel
Počet stran: 224

Anotace:
Ceony Twillová právě absolvovala školu pro nadané kouzelníky. Těšila se, že bude pokračovat ve studiu magie zaměřené na kouzlení s kovy. Místo toho ji ale poslali k mistrovi papírové magie. Ceony je zdrcená, protože toto rozhodnutí nelze nijak zvrátit a ona bude s magií papíru spojená už navždy.

Postupem času ale zjišťuje, že papírová kouzla jsou krásnější, než si kdy dokázala představit. Jsou krásná, a jsou také nebezpečná.

Když do domu jejího mistra Emeryho Thanea vpadne mocná kouzelnice a vytrhne mu srdce z hrudi, dívka neváhá a vydává se na neuvěřitelnou cestu za jeho záchranou. Aby mu pomohla, musí vstoupit do komor kouzelníkova stále bijícího srdce a odhalit zákoutí jeho duše…



O tuto knihu jsem se začala zajímat hned, jakmile jsem si přečetla anotaci. Pořád jsem o ní mluvila a doufala, že jí budou mít brzy v knihovně. Byla jsem nadšená, když mi ji "Mikuláš" donesl místo sáčků s bonbóny a čokolády. Více takových dárků! J

Ocitáme se v Anglii, asi ve viktoriánské době, kdy sice ještě lidé jezdí kočáry, ale už fungují telegramy. Existují dvě světy – svět kouzelníků a svět normálních lidí. Ceony se nachází někde mezi tím. Ví, že se dá kouzlit, ale její rodina je ve špatné finanční situaci na to, aby jí platila drahou kouzelnickou školu. Přesto dostane stipendium na kouzelnické škole, ale pouze na jeden rok. Musí stihnout to, co jiní za spoustu let. Je velmi cílevědomá, takže zvládá všechno bravurně levou zadní. Jenže když se jí zbortí sen o tom být ohýbačkou kovů, začne se chovat tvrdohlavě, možná trochu dětinsky. Postupně si však vybuduje přátelství se svým mistrem Thaneem. Samozřejmě jako většina postav se postupem času mění – ze zklamané holky s temnou minulostí se stává dospělejší ženou.

Oproti tomu mistr Thane je podivín, trochu tajemný a nikdy se neusmívající muž (podle Ceony se usmívají jen jeho oči). Během knihy se s ním setkáváme jen díky jeho srdci. Podle mého má postava Thanea velký potenciál a doufám, že v dalších dílech (modlím se, aby vyšly) se s ním uvidíme více.

Autorčin nápad na ovládání kovů, papíru a gumy je bezesporu originální. Obdivuji ji a zajímalo by mě, kde na něj přišla. Byla to příjemná změna číst o něčem jiném než o lidech, kteří ovládají živly nebo máchají kouzelnickou hůlkou. V knize se popisuje jen ovládání papíru. Papír se ovládá skrze origami, vytvářejí se představy z knih, atd.

Kniha je sice určena mladší věkové kategorii, než jsem já. Přesto byla kniha příjemná oddechovka. Sice ze začátku pořád čekáte, až se něco stane, ale potom je to napínavější čtení. Milostná linka je na pozadí, v popředí je hlavně dobrodružný příběh, v hlavní roli Ceony.

Závěrečné hodnocení: 4,5/5 hvězdiček


Tato kniha je sice autorčinou prvotinou, ale je velmi povedená. Mně osobně sice dlouho trvalo, než jsem knížku dočetla, protože jsem paralelně s touto knihou četla O myších a lidech. Tento originální příběh byste určitě neměli přehlédnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za okomentování! :-)

Poslední knižní recenze

Recenze: Sklady musí sedět